Loader

20 μήνες παράδοσης είναι η νέα πραγματικότητα

20 μήνες παράδοσης είναι η νέα πραγματικότητα

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η διαθεσιμότητα νέων αυτοκινήτων είναι πιθανό να συνεχίσει να διαταράσσεται τα επόμενα χρόνια, ανεξάρτητα από το μοντέλο ή το σύστημα κίνησης. Αυτό είναι αντιπαραγωγικό, ειδικά για την αύξηση της ηλεκτροκίνησης. Τι να κάνω?

Henning Busse, Marcel Sommer (Producer) 07.07.2022

Είναι αβέβαιοι καιροί που ζούμε. Οι πόλεμοι στο κατώφλι και οι πανδημίες δείχνουν πόσο εύθραυστο είναι το δίκτυο οικονομικών σχέσεων παγκοσμίως. Ακόμα κι αν ο καγκελάριος Scholz προειδοποιήσει να μην γυρίσει πίσω η παγκοσμιοποίηση, αυτό μάλλον θα πρέπει να είναι ένα μάθημα από τους τελευταίους μήνες. Επειδή οι δυσκολίες παράδοσης σε όλους τους τομείς οδηγούν σε μια οικονομία έλλειψης που αναστατώνει πολλούς.

Τα σημεία συμφόρησης στην παράδοση εξακολουθούν να υφίστανται

Και αυτό δεν είναι πιθανό να αλλάξει σύντομα, σύμφωνα με τα ευρήματα των παρατηρητών της αγοράς από την AlixPartners σε μια νέα μελέτη. Οι πωλήσεις οχημάτων θα πρέπει στην πραγματικότητα να ανακάμψουν ξανά το 2022, αλλά τώρα οι ειδικοί έχουν υπολογίσει μια πτώση στις πωλήσεις από 80,3 σε 78,9 εκατομμύρια μοντέλα το 2022. Οι κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Ευρώπη, ειδικότερα, παλεύουν με τις επιπτώσεις των σημερινών διαταραχών. «Πέρυσι, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέκαμψε από τις επιπτώσεις της πανδημίας, επίσης χάρη στα προγράμματα κρατικής υποστήριξης», λέει ο Fabian Piontek, Διευθύνων Σύμβουλος της AlixPartners.«Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, οι κατασκευαστές και οι προμηθευτές χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν μια αναστάτωση για δεύτερη φορά μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, η οποία προκάλεσε σημαντικές αποτυχίες και είναι απρόβλεπτη όσον αφορά την πορεία».

Για τους αγοραστές αυτοκινήτων, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να ζήσουν περισσότερο από το αναμενόμενο λόγω της οικονομίας της έλλειψης. Μέχρι στιγμής, υποτίθεται ότι η αγορά θα ανακάμψει το αργότερο έως το 2023. Σύμφωνα με την AlixPartners, τίποτα δεν θα βγει από αυτό. Διότι η έλλειψη τσιπ θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το 2024, παρά την υψηλότερη παραγωγή, αφού η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αυξηθεί κατά 10 φορές σε σύγκριση με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Και καθώς το εκκρεμές στην αγορά αλλάζει προς την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης (όλα τα νέα μοντέλα στη συλλογή εικόνων), οι χωρητικότητες είναι απίθανο να επαρκούν για να εξυπηρετήσουν το σύνολο των αναγκών της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Οι τιμές των οχημάτων θα αυξηθούν

Με άλλα λόγια: η κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην αγορά οχημάτων δημιουργεί καταστάσεις που ήταν αδιανόητες μόλις πριν από λίγα χρόνια. Γιατί αυτή τη στιγμή πρέπει να είστε προετοιμασμένοι για χρόνους παράδοσης έως και 20 μήνες τόσο για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα όσο και για plug-in υβριδικά. Αυτό φαίνεται από μια τρέχουσα αξιολόγηση του διαδικτυακού ανταλλακτηρίου νέου αυτοκινήτου carwow.de. Επιπλέον, τα σημεία συμφόρησης στην παράδοση διασφαλίζουν επίσης ότι το κόστος για την παραγωγή μπαταριών αυξάνεται ξανά, σε αντίθεση με την τάση των τελευταίων ετών – πράγμα που σημαίνει συνολικά ότι οι τιμές των οχημάτων για ηλεκτρονικά αυτοκίνητα και plug-in υβριδικά αρχικά γνωρίζουν μόνο την ανοδική κατεύθυνση . Συνιστάται στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση να επανεξετάσει τη χρηματοδότηση για τη νέα κινητικότητα, εάν δεν θέλει να θέσει σε κίνδυνο την ταχεία διείσδυση στην αγορά.

Σε κάθε περίπτωση, παραμένει συναρπαστικό να δούμε πώς θα συνεχιστεί η τεχνική εξέλιξη και η σχετική εξέλιξη των τιμών των ηλεκτρονικών αυτοκινήτων. Εάν οι τιμές αυξηθούν πάρα πολύ, αυτό θα πρέπει να γίνει μπούμερανγκ για τους κατασκευαστές. Η Alix Partners είναι πεπεισμένη ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει επομένως να φροντίσουν να εξασφαλίσουν τις πρώτες ύλες για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Ένας τρόπος για να αντιμετωπιστεί αυτή η τάση θα ήταν οι μπαταρίες LFP, οι οποίες αναμένεται να ενισχύσουν τα οχήματα χαμηλών και μεσαίων τιμών τα επόμενα χρόνια. Σε σύγκριση με τις συμβατικές μπαταρίες NMC, αυτές είναι σημαντικά φθηνότερες και έχουν το πλεονέκτημα ότι δεν εξαρτώνται από σπάνιες γαίες από οικονομικά και πολιτικά ασταθείς περιοχές. Ωστόσο, σύμφωνα με παρατηρητές της αγοράς από την AlixPartners, οι μπαταρίες LFP συνδέονται με υψηλότερο βάρος για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα και μικρότερη αυτονομία. Οι άνθρωποι θα μπορούσαν ενδεχομένως να ζήσουν με αυτό εάν μπορούσε να λύσει το πρόβλημα της οικονομίας της σπανιότητας.

Πηγή: Auto-motor-sport